Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie? - Czym ogrzewać

Dodane: 20-03-2019 16:20
Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie? - Czym ogrzewać są jednym z najczęściej spotykanych typów wymienników w przemyśle41. Uniwersalność tego wymiennika wynika m.in. z: różnorodności możliwych układów (różna ilość biegów, przeciwprąd, współprąd, itd.) możliwość użycia elementów standardowych (rury, kołnierze, uszczelki, itd.) stosunkowej prostota obliczeń i dużej dostępności do odpowiedniego oprogramowania możliwości zastosowania w bardzo dużym zakresie ciśnień i temperatur1 szerokiej gamy możliwych materiałów konstrukcyjnych1. Zbudowane są z cylindrycznego płaszcza, w którym biegną wiązki rurek. Jeden z płynów przepływa w przestrzeni płaszczowej, a drugi wewnątrz rurek. Wymiana ciepła zachodzi w poprzek ścian rurek. Szczególnym przypadkiem jest wymiennik typu rura w rurze. Jego zaletą jest duża prostota. Jego główną wadą jest mała wydajność (powierzchnia wymiany ciepła jest mniejsza niż powierzchnia płaszcza, co generuje duże straty ciepła do otoczenia).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82aInnym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa Sprawdzanie jakości połączeń elektrycznych W takich dziedzinach, jak elektryczność każdy, nawet najmniejszy błąd może prowadzić do olbrzymich komplikacji, a nawet do tragedii z udziałem ludzi. W związku z tym jednym z najczęściej podejmowanych przez elektryków usług elektrycznych jest sprawdzanie stabilności i przewodności instalacji a także kontrola urządzeń pomiarowych. Ma to znaczenie nie tylko w przypadku linii elektrycznych, które mogą stanowić źródło prądu dla domów mieszkalnych i innych obiektów, ale także w przypadku na przykład obiektów typowo przemysłowych takich, jak fabryki. Im większa jest skala instalacji elektrycznej, tym kontrolne usługi elektryczne muszą być przeprowadzane bardziej dokładnie, ponieważ ewentualna awaria grozi poważniejszymi konsekwencjami.